myanmar.reismee.nl

Yangon

Met de bus naar de shwedagon pagode in Yangon. Dit belangrijkste religieuse bouwwerk in Myanmar is een complex met 80.000 boedha beelden. De pagode is met bladgoud bedekt, dat nu vervangen werd, dus de pagode in de steigers.

Je moet op blote voeten door het tempelcomplex lopen, na 2,5 uur voel je dat wel. Prachtig om de gebouwen en beelden te zien, maar zeker zo interessant zijn de mensen die daar bidden en offers brengen. Het was zondag dus best druk.

daarna in een Myanmees restaurant gegeten, smaakte prima. Het was wel een drukte want er aten veel lokalen. Per maaltijd inclusief drank waren we 3 euro pp kwijt, kan je nog een keer voor gaan eten.

De bus zette ons af in het centrum van Yangon voor een middag ter vrije besteding. We hebben eerst in het centrum de oude gebouwen, een park en uiteraard een stupa bekeken. Daarna met een pont naar de overkant met nog een paar honderd mensen die van alles meesleepten. Aan de overkant hebben we ons met fietsen met een zitbakje aan de zijkant laten rondfietsen, hard werken voor de jongens. Apart plaatsje met smalle wegen waar je alleen met fiets of brommer kan komen. Terug met weer een volle boot.
Na wat gedronken te hebben met de taxi naar een restaurant in de buurt van het hotel. Kostte wat tijd , druk op de weg en veel files.
Lekker gegeten en naar bed, morgen weer vroeg op, om 7:00 uur vertrek.