myanmar.reismee.nl

inle meer

Vandaag weer een dag ter eigen besteding. Aan het inle meer doe je dat per boot. Dus met een ander stel een boot gehuurd voor de hele dag. Het was een vrij smalle boot met stoelen achter elkaar en achterin een motor, die een schroef aan een stok aandrijft, gaat hard en maakt veeel kabaal.
Om 7:30 voeren we weg om naar een markt te gaan, deze weekmarkt begint vroeg en de bergbewoners gaan weer snel naar huis. Na een mooie tocht, waarin we nog vissers zagen die met hun benen roeien, waren we voor negenen op de markt. Nauwelijks toeristen, wel veel mensen die hun eigen opbrengsten verkochten, leuk om te zien. Bij de markt nog wat vervallen pagodes die er schilderachtig uitzagen.
Toen we rond tienen weggingen was de markt inmiddels volgestroomd met toeristen, ook op de boottocht terug kwam een hele rij boten met toeristen ons tegemoet.
De volgende stop was bij een tempel met 5 boedha beelden die door alle goud die er op geplakt was, vormeloos waren.
Hierna nog een weverij en de lunch op een mooie plek aan het water.
Na de lunch naar een dorpje met een 500 meter lange brug naar het vaste land. Het dorpje stond op palen in het water. Hier weing toeristen, dus nog erg authentiek.
Hierna terug naar het hotel