myanmar.reismee.nl

naar huis

Om 12:30 kwam de bus ons naar het vliegveld brengen. S-morgens nog een even de plaats in, waar we de stupa hebben bezocht. Voor de laatste keer op blote voeten om de stupa heen gelopen, aan boedha geofferd en weer de nodige foto's gemaakt.
Onze terugreis duurde ongeveer 24 uur, waarbij we bijna 13.000 km overbrugden. 2,5 uur van Yangon naar Kuala Lumpur en 13,5 uur verder vliegen naar huis. Het nodige wachten hoort erbij. Maar alles vloog keurig op tijd dus om 06:30 zetten we weer voet op nederlandse bodem, waar Merit, Bert en Marja ophaalden, Joop nam de trein.

Zo kwam een einde een een bijzondere reis, waarbij we zeker in het binnenland nog een bijzonderheid waren.
We zagen veel vrouwen met thanaka op hun gezicht. Dit is een natuurlijke zonnecrème die wordt gemaakt van een lokale boomsoort.
Bij het inle meer en Bagan waren de eerste nadelen van het massa toerisme zichtbaar, bedelen en kleine jongetjes die al money zeiden, als je een foto maakte.
Internet is veelal wel beschikbaar maar nog erg traag, mail en nieuws bekijken ging, maar uploaden was iets van de lange adem, zeker van foto's. Ik zal deze morgen nog toevoegen.

Nu de films en foto's uitzoeken, nog een hele klus, maar ook weer het oja gevoel.