myanmar.reismee.nl

trekking dag1

Om 07:00 met de lokale bus naar Kyaukme. De koffers op het dak en wij op bankjes binnenin. Onderweg werden Burmesen meegenomen tot de bus helemaal vol zat. Rond 08:45 kwamen we bij het hotel aan. Hier splitste de groep zich in tweeen. 7 gingen een trekking doen en 11 bleven in het hotel. Bert ging mee met de trekking, Marja en Joop bleven in het hotel.

De trekking begon om 10:00, na een rit van 30 minuten met een tuktuk buiten het stadje. De eerste dag weas omhoog. De eindbestemming lag 500 meter hoger, het hoogste punt op de route lag 620 meter hoger. Er was nog een stukje naar beneden en weer mohoog. In totaal ong 700 meter klimmen. Om 16:30 waren we op bestemming. Best pittig, maar goed te doen. Onderweg door een mooi beboste omgeving met leuke dorpjes. De gids amuseerde ons met goocheltruckjes en verzorgde ons goed met hapjes en drankjes.
Op de bestemming sliepen en aten we bij mensen thuis op een kamer op matjes.

Marja en Joop brachten een bezoek aan een festival bij een klooster. De monikken vonden ons bezoek heel bijzonder en een hele eer, we werden dan ook uitgebreid op de fotot gezet. We werden uitgenodigd voor de lunch en een uitgebreide tafel stond voor ons klaar.